Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattını 100 yeni vagonla güçlendirmek için imzalar atıldı. M4 ve M10 hatlarında kullanılacak yeni vagonlar Ankara merkezli yerli bir firma tarafından üretilecek…
İSTANBUL-Büyükşehir Belediyesi, M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattı filosunu 100 yeni araçla güçlendirmek için harekete geçti. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Dairesi Başkanlığı ve Bozankaya Grup arasında, 11 Mayıs’ta işlemleri tamamlanan ihale kapsamında, 100 yeni metro aracının üretimi için imzalar, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun tanıklığında atıldı. Emirgan’daki Beyaz Köşk’te düzenlenen törende imzalar; İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin, Raylı Sistemler Daire Başkanı Ceyhun Avşar ile Bozankaya Grup kurucusu ve firma sahibi Murat Bozankaya arasında atıldı.
Törende sırasıyla; Alpkökin, Bozankaya ve İmamoğlu birer konuşma yaptı. İmza töreninde konuşan Başkan İmamoğlu, ulaşım konusunun İstanbullular için en önemli sorunlardan biri olduğunu vurguladı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin, bu sorunun çözümü için var olduğu günden beri bir mücadele içinde olduğunun altını çizen Başkan İmamoğlu, “Eğer kent için sağlıklı bir zaman dilimini tasarlayamaz ve öngörülerini oluşturamaz iseniz, sorunlar büyüyor ve biriktirdikten sonra da elbette çözümleri de ne yazık ki kolay olmuyor” dedi. İstanbul için bu anlamda birinci sıra çözüme kavuşturulması gereken sorunun raylı sistemler olduğuna dikkat çeken Başkan İmamoğlu, “Bu bağlamda yatırımlarımızı artıran ve hızlandıran bir yönetim olduk. Dört yıldır gerçekten ciddi bir yatırımı metrolarımıza aktardık, ciddi bir kaynağımızı aktardık. 2023 yılı yatırım harcamamızın yüzde 40’tan fazlasını raylı sistemlere ayırmış durumdayız. Yıllık metro üretme hızımız da az önce Pelin Hanım’ın da söylediği gibi, gerçekten bir rekora doğru gidiyor. Rekor dediğimize bakmayın. Bunun bile İstanbul’a ne yazık ki yeterli olmayacağını düşünüyoruz” diye konuştu.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Alpkökin’in verdiği bilgilere göre; yüzde 51 oranında yerli ve mili olacak araçlar, Ankara’da üretilecek. İlk dizin, 2024’ün Şubat ayında hatlara indirilecek. Haziran ayından itibaren her ay iki dizinin raylara indirilmesiyle, 2025 Eylül’de 100 aracın tamamı İstanbulluların hizmetine girmiş olacak. İlk etapta M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı ve M10 Pendik-Sabiha Gökçen metro hatlarında hizmete alınacak araçlar, 2025 yılında tamamlanması planlanan Pendik Merkez-Kaynarca Merkez-Fevzi Çakmak metro hattında da kullanılacak. “16 Milyon için Çalışıyoruz” sloganıyla hareket edilen son 4 yılda, raylı sistemlere tam 174 yeni araç kazandırıldı. İstanbulluların hizmetine sunulan bu araçların dışında, 134 aracın da ihalesi tamamlandı. Raylı sistemler filosuna katılan yeni araç sayısı, böylece toplam 308’e çıkarıldı. Son 4 yılda, toplam 46 istasyona sahip, 46,2 km uzunluğunda 5 metro ve 1 tramvay hattı hizmete açıldı. 8 metroda ise inşaatlar tüm hızıyla sürüyor. İBB’nin hedefi, 2024 Mart’a kadar raylı sistem ağına 18,9 kilometre daha raylı sistem kazandırmak. Önümüzdeki 9 ayda hizmete açılacak olan 3 raylı sistem hattıyla, yıllık ortalama 13 kilometre ile İstanbul tarihinin yıllık bazda en çok metro üretilen dönemine imza atılmış olunacak. Şu anki süreçte İstanbullular’a, 6 metro hattında hafta sonu 66 saat kesintisiz metro hizmeti sunuluyor. Bu yatırım ve hizmetlerin sonucunda, günlük raylı sistem kullanan İstanbullu sayısı, yüzde 35 artarak, 1,8 milyondan 2,6 milyona çıktı.